top of page

תשלום אקו״ם לאירוע...למה? כמה ואיך?

שלום חברים!

בואו נעשה קצת סדר במשהו שלהמון זוגות לא כל כך ברור.

מה זה בדיוק אקו"ם ומדוע אנו נדרשים לשלם?

אקו״ם זהו גוף השומר על זכויות היוצרים של אמנים, יוצרים וכו'..

כולם יודעים שמוסיקה עושה שמח ושאין אירוע בלי מוסיקה טובה.

כדי שהאורחים שלכם יוכלו לרקוד וליהנות מהמוסיקה באירוע שלכם, על פי החוק בישראל, עליכם לקבל רישיון ממי שכתב, עיבד, הלחין והוציא לאור את השירים שמושמעים באירוע שלכם.

עלות הרישיון להשמעת מוסיקה באירוע משפחתי (חתונה, ברית, בר/ת מצווה, יום הולדת ועוד) הינה

351 ₪ כולל מע"מ.

אנו ממליצים לכם בחום, לשלם את דמי הרישיון ישירות לאקו"ם (לא יאוחר מ 72 שעות לפני מועד קיום האירוע). להסדרת רישיון בקליק לחץ כאן

על מנת שחלילה לא תשלמו יותר ממה שצריך, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי:

1. אקו"ם (אגודת קומפוזיטורים מחברים ומו"לים למוסיקה בישראל) - שומרת על זכויות של למעלה ממיליון יצירות ומייצגת מיליוני מלחינים, פזמונאים, משוררים, סופרים, מו"לים למוסיקה, מעבדים ומתרגמים מרחבי העולם.

אקו"ם שמה לה למטרה לפעול לגביית תמלוגים ראויים והוגנים עבור השימוש ביצירות (שירים) ולחלקם ליוצרים. האגודה פוטרת את המשתמש ביצירה מהצורך לפנות ישירות לכל יוצר ולנהל עמו משא ומתן על הזכות להשתמש ביצירה. איך זה קשור לאירוע שלכם ?

כאמור, המוסיקה (לא משנה מאיזה ז'אנר ו/או באיזו שפה) שכולנו משתמשים בה ונהנים ממנה היא קניינם ורכושם של היוצרים שיצרו אותה.

גם אם הדיסק ו/או המוסיקה עצמה נרכשו בצורה חוקית ותקינה, החוק מאפשר להשמיע מוסיקה בפומבי רק לאחר קבלת אישור רשמי מאקו"ם ומראש.

התשלום לאולם ולתקליטן הינו עבור השירותים הספציפיים המתקבלים מהם ועל כן אינו כולל בכל מקרה את התשלום עבור הזכות להשמעת המוסיקה באירוע שלכם.

את הרישיון ניתן להסדיר בקלות באתר האינטרנט המאובטח של אקו"ם בלינק הבא: https://acum.org.il/%D7%9E%D7%A9%D7%AA%D7%9E%D7%A9%D7%99-%D7%9E%D7%95%D7%A1%D7%99%D7%A7%D7%94/%D7%AA%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D/

עם ביצוע התשלום ישלח אליכם, ולמקום בו מתקיים האירוע, רישיון שיכלול את הפרטים המלאים על האירוע הספציפי עליו שילמתם. לתשומת לבכם, במקרה של תשלום באמצעות שובר תשלום ו/או במקרה בו התשלום יתבצע באמצעות האולם או התקליטן – לא ישלח אליכם העתק מהרישיון! אי לכך, אנו ממליצים בחום לשלם ישירות לאקו"ם ולקבל את הרישיון ישירות אליכם. כמו כן, עליכם לדאוג לשמור את העתק הרישיון.

חשוב לציין,

ישנם מקומות אירועים וחתונות המגלמים את התשלום כחלק מתשלום ההגברה והתאורה (שזה מעולה)

אך יש לוודא שהם אכן נותנים לכם את האישור על ביצוע התשלום.


למידע נוסף (בין אם אתם זוגות שלי או לא)

מוזמנים ליצור קשר :

0526606836

תשלום לאקום עבור אירוע משפחתי

bottom of page